۱۳۸۸ اسفند ۱۵, شنبه

بازی تراختور-سپاهان (تساوی در روزی که برد در دستان ما بود)

بازی تراختور-سپاهان یک بر یک به پایان رسيد. هر دو گل اين بازی در دقايق ابتدائی بازی به ثمر رسيدند. ابتدا تراختور با شوتی از فرهاد خیر خواه و سپس سپاهان با ضربه سر ابراهيم توره به گل رسيدند. سپاهان بسيار خسته و بی اشتها نشان ميداد. اين مساله به بازيکنان تراختور اجازه ميداد تا کنترل بازی را کاملا در اختيار بگيرند. تراکتورسازان اما بازيکن موثری نداشتند. پولادی در اين بازی غايب بود و تنها بازيکنان موثر تراختور عبارت بودند از مهدی کيانی که بيشتر در کارهای دفاعی بود و جاسم کرار که در وسط زمين رو به جلو بازی ميکرد. در نيمه دوم تراختور چند موقعيت عالی داشت که از هيچ کدام نتوانست بهره لازم را ببرد.
در يک صحنه شوت فرهاد خيرخواه بعد از عبور از مهدی رحمتی به ديرک عمودی دروازه برخورد کرد و در حساسترين موقعيت بازی فرار عالی ابرهيمی وی را در موقعيت تک به تک با مهدی رحمتی قرار داد. ابراهيمی در اين صحنه با وجود داشتن موقعيت عالی و در شرايطی که مدافعی هم در نزديکی وی نبود نتوانست دروازه را باز کند و توپ او با برخورد به دستان رحمتی از بالای دروازه به اوت رفت. در کل بايد بگويم که مشکل تيم تراکتورسازی علاوه بر نبود بازيکنان کليدی (مخصوصا فاصله زياد بازيکنان روی نيمکت ذخيره با بقيه)، اندکی هم ترس از نام سپاهان بود. بدون شک اگر تراختور تحت تاثير اسم سپاهان نبود میتوانست برنده اين بازی شود. سپاهان در طول بازی هرگز نتوانست بر جريان بازی مسلط شود. علاوه بر آن اين تيم در حمله کند و در برگشت بعد از حمله بسيار آسيب پذير نشان ميداد.
از نظر تعويضها هم کمالوند به نظر من عملکرد خوبی نداشت. ترائوره اولين تعويض او بود. اين بازيکن در يک پست غير تخصصی به کار گرفته شد و نتوانست تا انتهای بازی خودی نشان بدهد. تعويض دوم مسعود ابراهيم زاده بود که تنها پنج دقيقه به پايان بازی به زمين وارد شد و در این مدت يکبار صاحب موقعيت شد که ضربه قيچی او با اختلاف اندک از کنار دروازه به اوت رفت. البته کمالوند را در مورد تعويضها شايد خيلی نتوان مقصر دانست چرا که هيچ بازيکن شاخصی روی نيمکت تراختور نيست که  بتواند در لحظات حساس برای تيم موثر باشد. اما حداقل تعويض ابراهيم زاده میبايست ده دقيقه زودتر از انجام ميگرفت تا تراختور شکلی تهاجمی تر به خود بگيرد. به جای ترائوره هم بايد يک هافبک رو به جلو وارد بازی ميشد (کسی با مشخصات پولادی). در لحظات انتهايی بازی سپاهان بسيار آسيب پذير بود اما دريغ که تراختور نتوانست نتيجه لازم را از حملات خود بگيرد.

حاشيه‌های بازی:
  • بازی چندين بار متوقف شد که عمدتا به دليل اعتراضات بازيکن يا مربيان سپاهان بود. در يک مورد ظاهرا پرتاب بطری آب قبل از ارسال کرنر سپاهان باعث اعتراض بازيکن سپاهان شد. در اين لحظه مهدی ثابتی با يک ابتکار جالب به سمت تماشاگران رفته و آنها را دعوت به آرامش کرد.
  • به نظر من بر خلاف هياهوی بعضی سايتها داوری بازی متعادل بود. برخی سايتها برای جلب مشتری هياهو را بيشتر از واقعيت دوست دارند. سه صحنه مشکوک در محوطه جريمه سپاهان رخ داد. در دو مورد به نظر من تشخيص داور کاملا صحيح بود اما در يک مورد تکل بازيکن سپاهان ميتوانست خطای پنالتی باشد ولی من پون فقط يکبار صحنه را ديدم نميتوانم قضاوت صد در صد کنم. حداقل اين صحنه مشکوک به پنالتی بود. بقيه صحنه‌ها اتفاق خاصی رخ نداد.
  • مهدی ثابتی دروازه‌بان تراختور دو نيمه بسيار متفاوت داشت. در نيمه اول عملکرد او بسيار بد بود. علاوه بر صحنه گل، که واکنش کند و دير هنگام ثابتی در به ثمر رسيدن آن موثر بود، در چندين مورد ديگر هم ثابتی با خروج بی مورد و نا موفق خود دروزاه را خالی رها کرد که با هوشياری مدافعان و اندکی هم خوش شانسی دروازه تراختور باز نشد. در نيمه دوم هر چند ثابتی باز هم يک خروج ناموفق داشت اما در مجموع عملکرد بسيار بهتری داشت و در چند صحنه حساس ناجی دروازه تراختور شد.
  • جاسم کرار بعد از مدتها ثابت بازی کرد و عملکرد نسبتا خوبی داشت. اشکال عمده کرار عصبی بودن اوست. وی در هر صحنه‌ای نسبت به بازيکنان خودی يا حريف معترض ميشد. کرار بايد با تسلط بيشتر بر اعصابخود رفتار حرفه‌ای از خود بروز دهد. عصبانيت او جو تيم تراختور را هم بر هم ميزند. کرار بايد از تکروی در هنگام تصاحب توپ هم بکاهد.
  • مهدی کيانی را شايد بتوان ستاره اين ديدار ناميد. تعويض عالی منطقه بازی، جنگدگی و دوندگی موثر کيانی قطعا کفه ترازو را در مرکز زمين به نفع تراختور سنگين تر ميکرد و از عوامل موثر در عدم تسلط سپاهان بر بازی بود.
  • در يک ديدار پرحاشيه استيل آذين چهار بر سه تيم سايپا را شکست داد. در اين ديدار مايلی کهن از نيمکت مربيگری اخراج شد (کاری که در ديدار با تراختور داور آن ديدار هم بايد انجام می‌داد). علاوه بر آن علی کريمی بازيکن معروف استيل آذين هم اخراج شد تا پذيرايی تماشاگران تبريزی در ديدار بعد را از دست بدهد و با اين کار خود به تثبيت جو ورزشگاه امام در بازی بعد کمک کند. کريمی بازيکن بزرگی است اما رفتار او (چه در زمين بازی و چه در خارج از آن) همچنان کودکانه است.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

۲ نظر:

  1. دمت گرم رفیق طرفداران با منظق تراکتور مایه افتخارند
    یک اصفهانی

    پاسخحذف
  2. مرسی که ...شعر نوشتی، توپا دیسن بادیمجان گلمیسن چرت و پرت یازیسان، محبی دییرده او ابراهیمیده، سایپا دا دییرده سپاهانیده ، بالامجان سنه یاخچیده قاچاسان قاپیندا اوینسسن، نازی نازی
    ------------------
    مدير وبسايت:
    محبی ایشتیباه اولمیشدی. اصلاح ائلديم. آمما کاش يازايدين کی نه دمیشدیم کی سنی بوجور عصبانی المیشدی؟!

    پاسخحذف