۱۳۸۸ اسفند ۱۳, پنجشنبه

اخبار ورزش آذربايجان در هفته‌ای که گذشت

همایش بزرگ دوچرخه سواری در تبریز
همايش بزرگ دوچرخه سواری پنج شنبه 13 اسفند در تبریز برگزار خواهد شد. این همایش راس ساعت14 در میدان شهید فهمیده آغاز خواهد شد. علاقمندان جهت حضور در این همایش می توانند نیم ساعت قبل از شروع رقابت در محل استارت حضور داشته باشند. این همایش در تمامی رده های سنی با انواع دوچرخه برگزار خواهد شد.

و امــــــا تراختور!
تراکتورسازی بعد از شکست در برابر تیم سایپا دچار نوساناتی شده است و امیدواریم در برابر تیم سپاهان بازی حساب شده‌ای را به نمایش بگذارد. دیدار تراختور با سپاهان روز شنبه 15 اسفند برگزار خواهد شد. البته این دیدار برای روز جمعه 14 اسفند برنامه ریزی شده بود اما به دلیل بازیهای سپاهان در جام حذفی و در لیگ آسیا یک روز عقب انداخته شد. جالب توجه آنکه بازی تراختور با استیل آذین هم یک روز زودتر از موعد مقرر برگزار می‌شود. یعنی دو تغییر در تاریخ بازی و هر دو به ضرر تراختور! امیدواریم فارغ از این مسائل تراختور بازیهای خوبی را داشته باشد.

پیروزی پتروشیمی تبریز در جام حذفی (ماوی تورکلری گویلرده سیر الیرلر!)
تیم فوتبال پتروشیمی تبریز در برابر برق شیراز پس از تساوی در وقت قانونی در ضربات پنالتی و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید. پتروشیمی با این پیروزی به مرحاه بعد صعود کرد تا مقابل تیم پرسپولیس علی دایی قرار گیرد. شاید انتظار پیروزی برای پترو اندکی غیر واقع بینانه باشد اما برگ برنده پتروشیمی این است که میزبان این دیدار خواهد بود. بر اساس قرعه کشی انجام شده پتروشیمی در تبریز بازی خواهد کرد و این البته امتیاز بزرگی است. پتروشیمی نباید مرعوب نام پرسپولیس و علی دایی شود. یادمان باشد که این همان تیمی است که در بوشهر چهار بر یک از شاهین شکست خورد. پرسپولیس در جام حذفی هم محک جدی نخورده است و در برابر تیمهای دسته اولی دیگر هم به زور پیروز میدان شده است، پس این تیم جای هیچ ترسی ندارد. بازی شجاعانه میتواند کلید پیروزی پتروشیمی در تبریز باشد.
در ضمن شهرداری تبريز هم هفت بر يک از سد تيم شاهين اهواز گذشت تا همچنان بر صدر جدول بنشيند و ما را به حضور دومين تيم آذربايجان در ليگ برترِ سال آينده اميدوارتر از پيش کند.
ادامه ناکامیهای تیم والیبال ارومیه (منبع: سایت ارومیه پایتخت والیبال ایران)
تیم والیبال ارومیه چند هفته‌ای است که در مسیر ناکامی قدم برمی‌دارد و ظاهرا قرار نیست از این مسیر خارج شود. این تیم پس از شکست مقابل تیمهای قدرتمند داماش گیلان و پیکان تهران در گنبد هم مقابل تیم والیبال والیبال جواهری گنبد با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا مشکلاتش در این سال جدی تر به چشم بیاید. خطر سقوط تیم والیبال ارومیه را بیشتر از پیش تهدید می‌کند و امیدواریم این تیم با تغییراتی جدی بتواند خود را از مسیر شکست خارج کند. تیم والیبال ارومیه در روز 12 اسفند میزبان تیم والیبال دانشگاه آزاد خواهد بود.

تيم واليبال شهرداری تبریز در تبریز میزبان مناطق نفت خیز جنوب اهواز (منبع سایت تربیت بدنی استان)
جمعه 14 اسفند ماه دور نهائی مرحله برگشت رقابتهای والیبال زیر گروه قهرمانی باشگاههای کشور جام وحدت اغاز میشود و تیم شهرداری تبریز از ساعت 16 در سالن اقدمی تبریز میزبان مناطق نفت خیز جنوب اهواز است.
در هفته نخست دور رفت تیم شهرداری تبریز که عنوان نخست گروه خود را در تبریز کسب کرده بود در اهواز به مصاف مناطق نفت خیز جنوب اهواز رفت و 3 بر صفر شکست خورد.
تیم شهرداری تبریز در هفته دوم در سالن شهید صمد اقدمی تبریز میزبان شفق اردکان بود که 3 بر 2 دومین شکست خود را ثبت کرد و در هفته سوم دور رفت در ابهر برابر ایران خودرو ابهر 3 بر 2 به پیروزی رسید تا با 4 امتیاز به بازیهای آینده چشم بدوزد.

پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان 13 تا 18 اردیبهشت سال 89 (منبع سایت تربیت بدنی استان)
غلامحسین فخاری مدیر کل تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی و مدیر تور بیست و پنجم دوچرخه سواری آذربایجان اعلام کرد: بیست و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان با ربع قرن و با برگزاري منظم 24 ساله یکی از قدیمی ترین تورهای کشور و آسیاست که از 13 الی 18 اردیبهشت سال 89برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد : مسئولین فنی تور بیست و پنجم مسیر جدید را به اداره کل تربیت بدنی ارائه دادند و در این دوره رکابزنان در 6 مرحله با هم رقابت خواهند کرد. وي اضافه کرد: با افزایش امکانات سخت افزاري مناسب در اين تور، موجبات ارتقا سطح کيفي اين تور را فراهم خواهیم کرد و در سال هاي آتي تيم هاي خارجي بيشتري در آن شرکت خواهند کرد.
امسال جین پیر کوپنول (Jean-pierre coppenolle) از کشور بلژیک بعنوان نماینده فدراسیون جهانی دوچرخه سواری برای نظارت بر بیست و پنجمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان تعیین شده است.

مسابقات فوتسال بانوان کشور در اروميه آغاز شد (منبع سایت تربیت بدنی استان)
شهرداری تبریز و هلال احمر تبریز برابر رقبای خود به برتری دست یافتند. مسابقات فوتسال بانوان کشور از سري مسابقات دسته سه ليگ باشگاه هاي کشور در اروميه آغاز شد. و تیم فوتسال بانوان شهرداری و هلال احمر تبریز در اولین دیدار خود برابر رقبای خود به برتری دست یافتند. در اين مسابقات که در اروميه در حال برگزاري است، شش تيم شامل تيم هيات فوتبال آذربايجان غربي، ماکو جوان، شهرداري تبريز، هلال احمر تبريز، اردبيل و زنجان به مدت سه روز با يکديگر به رقابت مي پردازند و شهرداري تبريز 6 بر 4 ماکو جوان را برد. در ديگر ديدارها نيز تيم هاي هلال احمر تبريز با نتيجه 4 بر 3 بر اردبيل غلبه کرد. در اولين ديدار اين مسابقات، تيم هيات فوتبال آذربايجان غربي با نتيجه شش بر يک بر تيم ماکو جوان غلبه کرد. در ادامه اين ديدارها تيم ماکو جوان به مقابله با هلال احمر تبريز و هيات فوتبال آذربايجان غربي به ديدار شهرداري تبريز مي رود.

تراختور هويت آذربايجان است؟!
رييس مجمع نمايندگان آذربايجان شرقي در بازديد از باشگاه تراكتورسازی يك روز از حقوق ماهيانه خود در مجلس را بصورت دائمی به باشگاه تراكتورسازي تبريز اهدا كرد. غلامحسين مسعودی ريحانی گفت: "اكنون هويت آذربايجان و هويت تراكتور در هم تنيده شده است و بايد قبول كرد كه تراكتور هويت آذربايجان است".
اقدام نمايندگان آذربايجانی در مجلس برای حمايت از تراختور قابل تقدير است. اين مساله همچنين تاکيدی مجدد بر اين نکته است که محبوبيت تراختور بسی فراتر از ميادين فوتبال است و تراختور اکنون تبديل به پديده‌ای فرهنگی-اجتماعی شده است. اما بنده با بخش پايانی سخن ايشان نميتوانم موافق باشم. آذربايجان هويتی دارد متشکل از ابعاد فرهنگی، مذهبی، جغرافيايی، زبانی و ..... رابطه تراختور با هويت آذربايجان به مثابه رابطه رسانه با موضوع است. اکنون تراختور در عين اينکه يک تيم فوتبال است، رسانه‌ای شده است برای فريادهای هويت طلبانه‌ی مردم آذربايجان. کوتاه سخن آنکه تراختور رسانه‌ای برای هويت آذربايجان شده است اما نبايد رسانه را با اصل موضوع اشتباهی گرفت. قطعا هويت آذربايجان بسی فراتر از تراختور و فراتر از همه‌ی اشخاص و پديده هاست.
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر